1 August 2013

Kerja Rumah Cuti Sekolah Hari Raya Aidilftri

Makluman kepada semua pelajar-pelajar 2E disini saya akan menyenaraikan kerja rumah yang perlu dibuat semasa cuti sekolah nanti. Kesemua tugasan haruslah siap dan di hantar pada minggu pertama buka cuti sekolah nanti.

TATABAHASA
Pelajar dikehendaki menyiapkan kesemua latihan Tatabahasa yang terdapat dalam Booster dalam bahagian Sistem Bahasa dari muka surat 1 hingga 42

KARANGAN
Soalan :
"...... Sejak dahulu aku memegang prinsip 'berani kerana benar, takut kerana salah'.
Akhirnya aku berjaya juga membuktikan kepada kawan-kawan bawah aku tidak bersalah dalam hal ini.'
Tulis sebuah cerita yang mempunyai pengakhiran seperti yang diberikan diatas.

Menggunakan buku Karangan 2.

Selamat Bercuti
kepada Muhammad Bukhari : SELAMAT HARI RAYA

5 comments:

  1. cikgu saya punya karangan 2 kepada cikgu.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. esok saya akan beri pada pelajar, jangan risau.

      Delete
    2. cikgu saya tak dapat cari di rumah saya buku karangan 2 so saya buat dalam karangan 1....ok cikgu!

      Delete
  2. Tatabahasa sahaja karangan belum
    Karangan bergambar sudah siap dalam karangan 2.
    Cikgu, selamat hari raya

    ReplyDelete